11 خوراکی خوشمزه پایین آورنده قند خون را بشناسید

به گزارش وبلاگ پلاک 9، بعضی غذاها در افراد مبتلا به دیابت سبب بالا رفتن یا پایین آمدن قند خون می گردد. در این مطلب بعضی از مواد غذایی را می شناسید که می تواند جلوی بالا رفتن قند خونتان را بگیرند.

11 خوراکی خوشمزه پایین آورنده قند خون را بشناسید

اگر مبتلابه قندخون و دیابت هستید جالب است بدانید آنچه در دهان می گذارید، می تواند سبب بالا رفتن یا پایین آمدن قند خونتان گردد. مجله اینترنتی دلتا در مطلب به آنالیز 11 ماده غذایی می پردازد که می توانند جلوی بالا رفتن قند خونتان را بگیرد. مواد غذایی پایین آورنده قند خون را در ادامه مطلب بخوانید.

سیب

سیب یکی از مواد غذایی پایین آورنده قند خون است و کالری بسیار پایینی دارد و فیبر آن بسیار بالا است و جلوی گرسنگی را می گیرد. این میوه بعلاوه دشمن کلسترول بد است و مقدار قند خون را کاهش می دهد.

آووکادو

این میوه یکی دیگر از مواد غذایی پایین آورنده قند خون است و غنی از اسیدهای چرب مونوی غیراشباع است که سبب کند شدن هضم و پیشگیری از افزایش قند خون بعد از صرف غذا می گردد.

جو

می توانید جو را جایگزین برنج سفید کنید تا مقدار قند خونتان بعد از صرف غذا حدود 70 درصد کاهش یابد و تا ساعت ها ثابت بماند. فیبرهای حلال جو هضم را کند نموده و سبب جذب تدریجی قند می گردد.

سبزیجات

یکی از مواد غذایی پایین آورنده قندخون سبزیجات است. فیبر حلال تمامی سبزیجات می تواند قند خون بالا را مهار کند. ضمناً سبزیجات غنی از پروتئین هستند و به راحتی می توان آن ها را جایگزین گوشت قرمز کرد.

ماهی

یکی از دلایل فوت مبتلایان به دیابت ابتلا به ناراحتی های قلبی- عروقی است. مصرف یک یا دو بار ماهی در هفته می تواند این احتمال را حداقل 40 درصد کاهش دهد.

دانه کتان

دانه های کتان غنی از پروتئین، فیبر، چربی های خوب از نوعی که در ماهی موجود است و منیزیم است. این مواد قند خون را تنظیم نموده و به سلول ها در جذب انسولین یاری می نمایند.

گردو

گردو حاوی مقادیر بالایی فیبر و پروتئین بوده و سوخت کندی دارد که به تدریج به قند تبدیل می گردد. از سوی دیگر غنی از چربی های مونوی غیراشباع است که برای سلامت مفیدند.

انواع دانه ها

دانه ها غنی از چربی های خوب، پروتئین و فیبر هستند که می توانند قند خون را پایین نگه داشته و از ابتلا به ناراحتی های قلبی - عروقی پیشگیری نمایند. ضمناً این مواد منبع طبیعی استرول است که چربی خون را کاهش می دهد.

روغن زیتون

روغن زیتون طلای مایع نامیده می گردد، زیرا حاوی ترکیبات ضدالتهابی و قوی است که محققان آن را با آسپیرین مقایسه می نمایند. برخلاف کره، چربی خوب روغن زیتون سبب افزایش مقاومت بدن در برابر انسولین نشده و حتی این مقاومت را کاهش می دهد. روغن زیتون بعلاوه کند نماینده هضم غذا و واردشدن تدریجی قند به خون است.

کره بادام زمینی

تحقیقات اخیر نشان داده است مصرف کره بادام زمینی می تواند اشتها را کور نموده و سبب سیری بیشتر فرد در مقایسه با زمانی گردد که مواد قندی کم فیبر مصرف می نماید. ضمناً کره بادام زمینی غنی از چربی های مونوی غیراشباع است که می تواند قند خون را تنظیم کند.

سیب زمینی شیرین

یک سیب زمینی شیرین که در اجاق کبابی شده 30 درصد کمتر از سیب زمینی معمولی قند خون را افزایش می دهد زیرا حاوی فیبر بالا و ریزمغذی هایی است که 40 درصد آن ها از نوع حلال بوده و سبب کاهش کلسترول و کندی هضم غذا می شوند.

منبع:همشهری

پیشنهاد مطالعه: حتما نفخ یکی از علائم خطرناک این سرطان است! را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "11 خوراکی خوشمزه پایین آورنده قند خون را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 خوراکی خوشمزه پایین آورنده قند خون را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید