کرونا موجب زوال عقل نمی شود

به گزارش وبلاگ پلاک 9، امکان کاهش سطح هوشیاری و ایجاد لخته های داخل مغز در بیماران مبتلا به کرونا وجود دارد اما در مورد تاًثیر کرونا بر زوال عقل چیزی ثابت نشده است.

کرونا موجب زوال عقل نمی شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های وبلاگ پلاک 9 از همدان، مهردخت مزده، متخصص مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: بیماری کرونا باعث اختلال در عصب چشایی و بویایی افراد می شود.

او با اشاره به بیماری آلزایمر که رایج ترین علامت این بیماری، اختلال در حافظه کوتاه مدت و به یاد آوردن اتفاقات اخیر است، افزود: در صورت پیشروی بیماری آلزایمر فرد با مسائل زبانی، عدم آگاهی از موقعیت از جمله گم شدن، عدم وجود انگیزه همراه می شود.

مزده درادامه با بیان به اینکه بیماری آلزایمر با نشانه های همچون احساس لذت، بی قراری، افسردگی، کاهش اشتها و وزن، عدم وجود تمرکز و احساس گناه همراه است گفت: علائم روانی مانند توهم، هذیان گویی و سوء ظن از علائم آلزایمر محسوب می شود، همچنین رفتار هایی مانند خشونت، پرخاشگری و سرگردانی از جمله علائم این بیماری است.

این متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه سرعت پیشرفت آلزایمر در افراد مختلف فرق دارد، بیان نمود: با وخیم شدن این بیماری، فرد بیمار از خانواده و جامعه کناره گیری می کند و به تدریج فعالیت بدنی وی از دست می رود که در نهایت منجر به مرگ فرد مبتلا می شود.

مزده با اشاره به اینکه تمامی افراد در معرض ابتلا به این بیماری هستند و علت بروز این بیماری عامل مشخصی ندارد، تاکید کرد: عوامل ریسک محیطی از جمله ترومای سر، افسردگی بالینی، فشارخون بالا و عوامل ژنتیکی در بروز بیماری آلزایمر تاثیر دارد.

او افزود: ورزش های هوازی، پازل، مطالعه کردن، جورچین و تماشایی فیلم شاد و امید بخش می تواند از بروز بیماری آلزایمر پیشگیری کند.

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کرونا موجب زوال عقل نمی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا موجب زوال عقل نمی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید