چرا باید کشک بخوریم؟

به گزارش وبلاگ پلاک 9، در حالی که کشک های تنقلاتی تازه منبع خوبی برا تامین کلسیم بدن هستند. آن هم در شرایطی که مصرف شیر و مواد لبنی به علت قیمت بالا در جامعه کم شده است.

چرا باید کشک بخوریم؟

درمان پوکی استخوان

کشک یکی از اعضای خانواده لبنیات است که کمتر به آن توجه شده است. کلسیم کشک های تنقلاتی تازه از شیر هم بیشتر است برای همین مهم ترین مصرف درمانی کشک، پیشگیری از بروز یا پیشرفت بیماری پوکی استخوان است؛ مقدار مناسب کلسیم، فسفر و نسبت این دو ماده مغذی در ترکیب کشک، موجب پیشگیری از پوکی استخوان می گردد.

بهبود عملکرد مغز

مصرف کشک یک روش موثر برای حفظ آرامش اعصاب است و به بهبود عملکرد مغز یاری می نماید. بعلاوه کشک برای کاهش استرس و اضطراب بسیار مفید است.

یاری به تناسب اندام و لاغری

حدود 55 درصد کشک را پروتئین و آمینو اسید ها تشکیل می دهد و همه ما به خوبی با اهمیت این ماده غذایی برای یاری به تناسب اندام و بدن سازی، آشنایی داریم. مصرف کشک می تواند یک منبع عالی برای دریافت پروتئین مورد احتیاج باشد و به همین علت به تناسب اندام شما یاری می نماید. بعلاوه کشک هیچ گونه مواد قندی ندارد، پس برای افرادی که در پی رژیم غذایی سالم هستند، مفید است. با خوردن کشک شما احساس سیری خواهید کرد و اشتهای شما کاهش می یابد برای همین است که متخصصان تغذیه این ماده غذایی را برای لاغری توصیه می نمایند.

بالابردن قدرت سیستم ایمنی بدن

همه ما به خوبی می دانیم که برای جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری های مختلف، باید قدرت سیستم ایمنی بدن بالا باشد. کشک خشک دارای میکروارگانیسم های زنده است. این میکروارگانیسم ها برای سلامت بدن بسیار ضروری هستند و وجود آن ها باعث بالارفتن قدرت سیستم ایمنی بدن می گردد.

منبع: روزنامه خراسان

منبع: فرارو

به "چرا باید کشک بخوریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا باید کشک بخوریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید