قطع ریزش مو با این ماسک عسل

به گزارش وبلاگ پلاک 9، استفاده از ماسک عسل برای مو از آن رو اهمیت پیدا می نماید که بدانیم عسل سرشار از انواع ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها است که می تواند باعث شادبی و تقویت موهای ما و بعلاوه جلوگیری از ریزش آن ها گردد.

قطع ریزش مو با این ماسک عسل

مو در زیبایی هر فرد تاثیر بسزایی دارد و ریزش مو می تواند برای افراد نگران کننده باشد. از این رو روش های برطرف ریزش مو خانگی مورد توجه قرار می گیرند. در این مطلب از وبلاگ پلاک 9 به موضوع قطع ریزش مو با ماسک عسل می پردازیم.

خواص عسل برای مو

به طور کلی مهم ترین خواص عسل برای مو را می توان موارد زیر برشمرد.

  • عسل به با زسازی بافت سلولی پوست سر بسیار یاری می نماید. این بازسازی باعث تحریک سلول ها برای رشد مو می شوند.
  • عسل خاصیت روشن کنندگی دارد. پس این ماسک به موهای شما یک هایلایت طبیعی می دهد.
  • عسل به طور طبیعی آنتی باکتریال است، به درمان عفونت ها و از بین بردن باکتری هایی که منجر به شوره سر می شوند یاری می نماید.
  • عسل با وجود اسیدهای آمینه، ویتامین ها و مواد معدنی فراوانی که دارد، جای تعجب نیست که برای موهای خشک که احتیاج به مراقبت بیشتری دارند بسیار مفید باشد.
  • عسل می تواند فولیکول های مو را تقویت و تمیز کند، و به کاهش ریزش مو یاری کند.
  • عسل حاوی آنتی اکسیدان هایی است که از آسیب به موها بخصوص آسیب های ناشی از نور خورشید جلوگیری می نماید.
  • شکستگی یکی از رایج ترین مسائل مو است که بیشتر ما روزانه با آن دست و پنجه نرم می کنیم. ماسک مو با عسل جلوی این شکستگی را می گیرد.
  • عسل نرم کننده ای است که به حفظ رطوبت در موها یاری می نماید و در نتیجه آن را صاف و نرم نگه می دارد. استفاده از ماسک عسل برای مو به نوبه خود، ساقه های مو و رشته های مو را قوی می نماید.

قطع ریزش مو با ماسک عسل

ماسک عسل و روغن زیتون برای مو

هم عسل و هم روغن زیتون دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضدباکتریای هستند که از ایجاد عفونت های قارچی بر روی پوست سر که یک عامل مهم در ریزش مو هستند جلوگیری می نماید.

بعلاوه اسیدهای چرب موجود در روغن زیتون و فنول های موجود در عسل باعث استحکام و تقویت ریشه مو می گردد و باعث رشد موهای شمامی گردد.

مواد لازم

  • 4 قاشق عسل طبیعی
  • 5 قاشق روغن زیتون

طریقه درست کردن و استفاده

مواد را کاملا مخلوط کنید. حالا برای اینکه از آغشته شدن همه موها به این ماسک مطمئن شوید آن را به چهار قسمت تقسیم کنید و هر قسمت را جداگانه با ماسک موی عسل و روغن زیتون آغشته کنید. بگذارید ماسک 30 دقیقه روی موهایتان بماند و در آخر با یک شامپوی مناسب آن ها را آبکشی کنید.

ماسک عسل و تخم مرغ و روغن نارگیل برای مو

تخم مرغ ماده ای سرشار از پروتئین است که می تواند نقش اساسی در تقویت مو های شما داشته باشد و از طرف دیگر روغن نارگیل نیز می تواند نقش مهمی در نرمی و مرطوب شدن موها ایفا نماید. در نتیجه ترکیب این سه ماده مفید می تواند باعث تقویت و شادابی موها گردد.

مواد لازم

  • 2 قاشق غذاخوری عسل
  • 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • 1 تخم مرغ

طریقه درست کردن و استفاده

برای داشتن این ماسک مو کافی است تا این مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید سپس ظرف مواد را بر روی اجاق کمی گرم کنید. بعد از خنک شدن، ماسک را روی موهای خود بمالید. اجازه دهید ماسک به مدت 15 تا 20 دقیقه روی مو بماند. سپس موهایتان را با آب ولرم یا خنک به خوبی شامپو بزنید تا همه مواد از بین برود. برای داشتن یک آرایش مجذوب کننده به مطلب چه مدل آرایش زنان، مردان را جذب می نماید؟ مراجعه کنید.

ماسک مو با عسل و ماست

همان طور که در مطلب ماسک ماست و عسل برای صورت گفتیم، ماست دارای اسید لاکتیک است که یک لایه بردار طبیعی به شمار می رود و باعث پاکسازی سلول های مرده می گردد. از آنجایی که گرفتگی فولیکول ها و پوست سر ناسالم از دلایل اصلی ریزش مو هستند. استفاده از ماسک عسل و ماست برای مو می تواند به رشد فولیکول ها و جلوگیری از ریزش مو یاری کند.

مواد لازم

  • 2 قاشق غذاخوری ماست
  • 1 قاشق غذاخوری عسل

طریقه درست کردن و استفاده

برای تهیه این ماسک مو کافی است عسل و ماست را به خوبی با هم ترکیب کنید. تا یک مخلوط یک دست حاصل گردد. سپس آن را از پوست سر تا سرانجام بر روی موهای خود بمالید و ماساژ دهید. بگذارید ماسک به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوست سر بماند. در سرانجام موهایتان را با شامپو بشویید.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی وبلاگ پلاک 9 مطلب ماسک های آبرسان خانگی به موهای شما جان می دهد را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "قطع ریزش مو با این ماسک عسل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطع ریزش مو با این ماسک عسل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید