شرایط دریافت کارت المثنی خاتمه خدمت

به گزارش وبلاگ پلاک 9، خبرگزاری خبرنگاران- بعضی مدارک شخصی که فرد برای دریافت آن سختی بسیاری کشیده است، گاهی مدارک در دسترس نیست یا گم می گردد.

شرایط دریافت کارت المثنی خاتمه خدمت

به گزارش وبلاگ پلاک 9، یکی از این مدارک کارت معافیت یا سرانجام خدمت کارکنان نیرو های مسلح است که افراد به دلایل متعدد از جمله بازنشستگی، بازخرید خدمت، مستعفی، اخراجی یا سرانجام خدمت از انجام آن رها شدند.

در این بین هستند افرادی که کارت های مربوط به این موضوع را گم نموده و با دردسری تازه روبرو شدند، اما مدارکی برای دریافت درخواست المثنی کارت معافیت یا سرانجام خدمت کارکنان نیرو های مسلح که از خدمت رها شده اند، اعلام می گردد تا هموطنان برای این موضوع به راحتی اقدام نمایند و نگران آن نباشند.

برای دریافت المثنی این نوع از کارت ها باید به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی یا همان پلیس + 10 مراجعه کرد، کارکنان نیرو های مسلح که تا کنون شاغل و در حال خدمت هستند باید به یگان خدمتی خود مراجعه نمایند.

برای دریافت مدارک مورد نظر کارت المثنی معافیت یا سرانجام خدمت ابتدا باید فرم های درخواست المثنی را از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی تحویل گرفت و تکمیل کرد.

بعلاوه برای این منظور اصل شناسنامه عکس دار فرد، اصل کارت ملی، اصل و تصویر آخرین مدرک تحصیلی یا گواهی مربوطه، تصویر بیومتریک که در دفتر پلیس +10 از متقاضیان گرفته خواهد شد و بعلاوه تصویر یا کپی کارت قبلی که مفقود شده در صورت وجود باید تحویل متصدی امر داده گردد.

اگر کارت بنا به دلایلی سوخته یا از بین رفته باشد باید لاشه کارت خود را به متصدی دفاتر خدمات انتظامی تحویل دهید.

در صورت آماده سازی این مدارک و مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی می توانید کارت المثنی معافیت یا سرانجام خدمت خود را پس از چند روز دریافت کنید.

اما هموطنانی که خارج از کشور هستند و به این مشکل دچار شدند، می توانند در دو مرحله برای دریافت المثنی این کارت اقدام نمایند.

ابتدا باید با مراجعه به سفارت یا نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در کشور محل اقامت و تایید فرم تعهد و ارسال مدارک به وسیله سفارت به وزارت امور خارجه اقدام نمایند تا با هماهنگی به عمل آمده کارت از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی صادر و به وسیله وزرات امور خارجه به کشور مقصد ارسال گردد.

در ادامه پس از تأیید فرم تعهد به وسیله سفارت یا نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در کشور محل اقامت به همراه سایر مدارک مورد احتیاج، پدر و مادر و یا وکیل قانونی مشمول به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی در داخل کشور مراجعه نمایند.

افراد باید توجه داشته باشند که واریز مبالغی که برای انجام این اقدامات باید پرداخت گردد به وسیله اینترنت، عابربانک و فیش واریزی بانک به هیچ عنوان قابل قبول نیست و پرداخت هر وجهی فقط در محل دفاتر خدمات الکترونیک نیروی انتظامی قابل قبول است و غیر از این روش نباید هیچ پولی بابت انجام این کار به وسیله هموطنان پرداخت گردد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "شرایط دریافت کارت المثنی خاتمه خدمت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط دریافت کارت المثنی خاتمه خدمت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید