تشکیل سازمان مدیریت گردشگری جزیره آشوراده

به گزارش وبلاگ پلاک 9، ایسنا/ براساس گزارش های منتشر گشته، تشکیل سازمان مدیریت گردشگری جزیره آشوراده صورت می گیرد.

تشکیل سازمان مدیریت گردشگری جزیره آشوراده

عبدالجلال ایری، نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین شرایط لایروبی خلیج گرگان اظهار کرد: لایروبی خلیج گرگان یکی از پروژه های مهم توسعه ای استان گلستان محسوب می گردد که در سفر اخیر رئیس جمهور به گلستان مصوب شده است که مجمع نمایندگان گلستان در قالب یک نشست موضوعات و محورهای مربوط به این پروژه را پیگیری نموده است.

وی پیشرفت فیزیکی 42 درصدی پروژه لایروبی خلیج گرگان را مطلوب خواند و اضافه کرد: این پروژه از لحاظ استانی، زیست محیطی و گردشگری برای استان گلستان فایده دارد، در حال حاضر هیچ راه دسترسی دریایی بین بندر ترکمن و بندر گز وجود ندارد که لایروبی خلیج و برقراری ارتباط دریایی منجر به شکل گیری مراودات دریایی و گردشگری خواهد شد.

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پروژه علاج بخشی خلیج گرگان یکی از مصوبات ستاد ملی احیای تالاب میانکاله و خلیج گرگان بود که یک هزار میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص یافته است، توضیح داد: لایروبی منجر به شکل گیری مراودات دریایی و گردشگری خواهد شد که امیدوارم با کوشش قرارگاه خاتم الانبیاء این مهم عملیاتی گردد.

ایری تأکید کرد: در ساحل بندر ترکمن در راستای طرح گردشگری جزیره آشوراده حدود 138 هکتار محدوده گردشگری وجود دارد، بعلاوه 22 هکتار طرح گردشگری در داخل جزیره آشوراده قرار گرفته که در قالب طرح گردشگری مصوب شورای عالی معماری و شهرسازی بدون هیچ محدودیت قانونی قابلیت اجرا دارد.

وی با بیان اینکه طرح گردشگری جزیره آشوراده هیچ مشکل قانونی ندارد و امیدوارم روند اجرای این پروژه هر چه زودتر اجرایی گردد، توضیح داد: مردم از گذشته در روستای آشوراده اسکان داشتند که با اتفاقات پیش آمده تعدادی از روستائیان روستا را تخلیه نموده و تعدادی نیز در این روستا ساکن هستند که در طرح گردشگری آشوراده حضور مردم بومی نیز لحاظ خواهد شد تا با ایجاد بومگردی ها، گردشگری در این منطقه رونق بیشتری بگیرد.

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت های استان گلستان در سواحل بندر ترکمن، بندر گز و گمیشان باید بیشتر موردتوجه قرار گیرد تا مردم بتوانند در قالب ایجاد اسکله های گردشگری از این ظرفیت ها بهره مند شوند.

ایری با بیان اینکه پیشنهادی در مورد تشکیل سازمان مدیریت گردشگری جزیره آشوراده به وسیله رئیس جمهور مصوب شده، اضافه کرد: براساس این پیشنهاد ساختار سازمانی و مدیریتی جزیره آشوراده مورد تأکید قرار میگیرد و موانع پیش روی این پروژه رفع خواهد شد.

وی اظهار داشت: امیدوارم موضوعات مربوط به جزیره آشوراده و لایروبی خلیج گرگان که طی سالهای اخیر در حد شعار به جای مانده بود و اخیرا جنبه عملیاتی و اجرایی گرفته با شکل گیری ساختار سازمانی به خاتمه برسد.

منبع: همگردی

به "تشکیل سازمان مدیریت گردشگری جزیره آشوراده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل سازمان مدیریت گردشگری جزیره آشوراده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید