شاید بهشت اینجا باشد!در سفر به نیوزلند از این جاذبه های آوکلند تماشا کنید

به گزارش وبلاگ پلاک 9، نیوزلند، سرزمین زیبایی های بی همتا

نیوزلند (New Zealand)، از جمله سرزمین های زیبا و بی نظیری است که برای سفر و ماجراجویی برترین گزینه است. این جزیره پهناور بیش از هشتاد میلیون سال از سایر خشکی های زمین دور بوده است. برای دوستداران طبیعت، نیوزلند می تواند برترین گزینه برای طبیعت گردی و سفرهای ماجراجویانه باشد. این کشور با سواحل صخره ای و ناهوار و پارک های ملی زیبا گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می نماید. به هر نقطه از این کشور که بروید چشم اندازهایی تماشایی تری را پیدا خواهید کرد، که انگیزه ای می شوند تا سفرتان را طولانی تر کنید و به دیگر شهرهای آن هم سر بزنید. قطعا یکی از راه های شناخت این سرزمین، کوله گردی در طبیعت های بکر آن است، شما با گشت و گذار در میان جلوه های گوناگون طبیعت مثل سواحل، قله های برف پوشیده، باغ های میوه، پخچال های طبیعی، رودخانه ها و دریاچه ها را مشاهده کنید و پنجره جدیدی را بر روی خودتان بگشایید.

شاید بهشت اینجا باشد!در سفر به نیوزلند از این جاذبه های آوکلند تماشا کنید

یکی از این جاذبه های مجذوب نماینده و بامزه این سرزمین آکواریوم کلی تارلون (Kelly Tarlton) است، این آکواریوم برای سرگرمی و گشت و گذر خانوادگی است و در آن کاملا از نزدیک می توانید زندگی ماهیان رنگارنگ و دیگر موجودات دریایی را بینید. در این منطقه می توانید مانند دیگر آکواریوم های معروف جهان به داخل یک تونل بروید و به راحتی ماهی های استوایی و نهنگ ها را تماشا کنید. همچینین در این منطقه یک بخش قطب جنوب هم دارد که با رفتن به آن بخش یک محوطه برفی پر از پنگوئن های دوست داشتنی است، قطعا دلتان نمی خواهد که دل بکنید از یک مورد جاذبه چرا که از نزدیک می توانید زندگی پنگوئن ها مشاهده کنید. اگر هم در پی هیجان و فوارن آدرنالینید هستید، می توانید بپرید وسط آکواریوم نهنگ ها و تجربه ای ترسناک داشته باشید. با وبلاگ پلاک 9 چند دقیقه زیبایی های و جاذبه های نیوزلند را مشاهده کنید.

شهر بندری آوکلند (Auckland) در نیوزلند تنها کلانشهر و قلب مالی پررونق کشور است. شهر بادبان ها برای بسیاری از گردشگران نیوزلند اولین جا برای بازدید است. چند روز ماندن در این شهر و تماشا جاذبه ها و کشف فرهنگش یکی از لذت بخش ترین سفرهای ماجراجویی است. بناهای یادبود، موزه ها و گالری های آوکلند را در هیچ یک از شهرهای دیگر این کشور پیدا نمی کنید. البته وجود سواحل و جزایر، این شهر را به گزینه ای مناسب برای ساحل دوستان تبدیل نموده است. در ادامه وبلاگ پلاک 9 را همراهی کنید تا تعدادی از برترین جاذبه های آوکلند را بشناسید.

برج آسمان (Sky Tower)

برج آسمان شکلی شبیه سوزن دارد و با ارتفاع 328 متر برجسته ترین جاذبه و بلندترین ساختمان شهر است. اگر در پی جایی می شد تا برترین منظره پانورامایی از شهر را ببینید به سکوی این برج بروید تا حتی 80 کیلومتر آنطرف تر را هم ببینید. البته این فقط تماشا منظره نیست که این برج را پرطرفدار نموده بلکه ماجراجویی های هیجان انگیز آن است چون می توانید از روی سکوی این برج به پایین بپرید و بانجی جامپینگ را تجربه کنید.

بندر وایتماتا (Waitemata Harbour)

بندر وایتماتا شهر را به دو قسمت تقسیم می نماید و از جاذبه های دینی است. ویژگی اصلی این بندر این است که کشتی های سراسر کشور به راحتی می توانند در آن رفت و آمد نمایند و همین ویژگی خارق العاده این بندر بود که باعث شد شهر آوکلند در سال 1840 مرکز نیوزلند گردد. در وسط این بندر پلی زیبا واقع شده است که با 43 متر ارتفاع و طول بیش از 1 کیلومتر در سال 1959 ساخته شده تا قسمت های پایین شهر را به نواحی شمالی وصل کند. خیابان Quay در منطقه مرکزی شهر در امتداد این بندر واقع شده است و به اسکله پرنس و ترمینال قایق ها دسترسی دارد.

موزه یادبود جنگ (War Memorial Museum)

پارک دومین قدیمی ترین پارک شهر است که در بالاترین قسمت آن موزه ای به نام موزه یادبود جنگ برپاست. این موزه در داخل ساختمان نئوکلاسیک که در سال 1929 ساخته شده واقع شده است و اولین بار برای این درست شد تا یاد سربازان نیوزلند که در جنگ جهانی اول کشته شدند را گرامی بدارد. امروز این موزه مجموعه های ارزشمندی از آثار هنری و تاریخی نیوزلند را نمایش می دهد و بر میراث طبیعی شهر تاکید دارد.

تپه وان تری (One Tree Hill)

برای بسیاری از مردم شهر، مخروط آتفشفشانی تپه وان تری نماد شهر است. این تپه 182 متری در قسمت جنوب غربی پارک سرسبز کورن وال واقع شده است و بر روی دامنه های آن ویرانه هایی از یک روستای باستانی را می بینید. در نوک تپه به غیر از اینکه منظره رویایی از شهر در جلوی چشمانتان به نمایش در می آید ستون هرمی شکلی را می بینید که مقبره یکی از افراد معروف شهر است.

جزیره وایهکه (Waiheke Island)

در خلیج Hauraki جزایر زیادی هست که در بین آن ها جزیه وایهکه چیز دیگریست! این جزیره که حدود 8 هزار نفر در آن زندگی می نمایند پر از گالری های هنری، کافه های دنج و سواحلی با ماسه های سفید است. اگر پیاده روی و کوهنوردی دوست داشته باشید در امتداد ساحل، راه های پرپیچ و خم و تماشایی زیادی هست که می توانید به آنجا بروید. برای تماشا جاذبه های تاریخی جزیره به حفاظتگاه تاریخی استونی باتر بروید که تونل های زیرزمینی آن در دوران جنگ جهانی دوم ساخته شده است. برای رفتن به این جزیره از اسکله پرینس در مرکز شهر آوکلند سوار قایق شوید.

بندر ویاداکت (Viaduct Harbour)

در این بندر یکی از مهمترین مسابقات قایقرانی برگزار می گردد و همین باعث شده که اینجا به یکی از مهمترین نقاط سرگرمیی شهر تبدیل گردد. همین که آخر هفته می گردد مردم شهر به این بندر می آیند تا غذایی خوشمزه بخورند و در کنارش سرگرمیات جالبی هم داشته باشند. هر یکشنبه در این بندر بازاری برپا می گردد به نام بازار گل که جمعیت زیادی را به اینجا می کشاند. اگر به این بازار بروید به غیر از اینکه می توانید خریدی مقرون به صرفه داشته باشید غرفه های غذاهای خیابانی و موزیک های شاد، خریدتان را لذت بخش تر می نمایند. در کنار آب رستوران ها و کافه های زیای هست که می توانید در آنجا ناهار بخورید و بعد به تماشا جاذبه های مرکز شهر بروید.

آکواریوم کلی تارلون (Kelly Tarlton)

این آکواریوم یکی از برترین قسمت های شهر برای سرگرمی و گشت و گذر خانوادگی است. در این پارک کاملا از نزدیک زندگی ماهیان رنگارنگ و دیگر موجودات دریایی را می بینید. در اینجا هم مثل آکواریوم های معروف جهان به داخل یک تونل می روید و به راحتی ماهی های استوایی و نهنگ ها را تماشا می کنید. اینجا یک بخش قطب جنوب هم دارد که با رفتن به آن بخش یک محوطه برفی را می بینید که پر از پنگوئن های دوست داشتنیه! اگر هم در پی هیجان و فوارن آدرنالینید می توانید بپرید وسط آکواریوم نهنگ ها و تجربه ای ترسناک داشته باشید.

پارک آلبرت (Albert Park)

سرسبزترین نقطه ای که در مرکز شهر پیدا می گردد جایی نیست جز پارک آلبرت! مطمئنا در این پارک همین که چشمتان به فواره های ویکتوریایی، گل های رنگارنگ و این همه مجسمه تماشایی بیفتد کلی ذوق زده می شوید. اینجا یک جای عالی است که اگر از شلوغی شهر خسته شدید می توانید سریع خودتان را به این پارک برسانید و به آرامش برسید. البته در کنار فضای آرامش بخشی که این پارک دارد در آن می توانید یک سری جاذبه هم پیدا کنید و فرهنگ شهر را بهتر بشناسید. در این پارک مجموعه ای از سرامیک ها و ساعت ها را می بینید، ساعت گلی که در سال 1953 ساخته شده در ورودی پارک در سمت خیابان پرنس واقع شده است. در بالاترین نقطه پارک یک رصدخانه هواشناسی هست که از سال 1909 شرایط آب و هوایی شهر را مقدار می گیرد.

منبع: planetware.com

منبع: الی گشت

به "شاید بهشت اینجا باشد!در سفر به نیوزلند از این جاذبه های آوکلند تماشا کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاید بهشت اینجا باشد!در سفر به نیوزلند از این جاذبه های آوکلند تماشا کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید