تشکیل انجمن میراث فرهنگی در اهر

به گزارش وبلاگ پلاک 9، فرماندار شهرستان اهر پیش از ظهر پنجشنبه در نخستین جلسه این انجمن گفت: جلب حمایت مادی و معنوی مردم و مشارکت همه جانبه عموم مردم در زمینه پژوهش، حفظ، احیاء، معرفی و آموزش میراث فرهنگی از اهداف تشکیل انجمن میراث فرهنگی است.

تشکیل انجمن میراث فرهنگی در اهر

سید محمد عابدی خاطر نشان شد: انجمن میراث فرهنگی نهادی ملی، فرهنگی و غیرانتفاعی وابسته به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که بر حسب ضرورت و تشخیص سازمان در مراکز استان ها، شهرستان ها، بخش ها و روستاها یا برای موزه ها وآثار تاریخی تشکیل می گردد.

وی با اشاره به ظرفیت های شهرستان اهر در زمینه های میراث فرهنگی و به خصوص گردشگری و صنایع دستی گفت: این ظرفیت ها بهترین فرصت در جهت توسعه شهرستان اهر و به خصوص ایجاد اشتغال است که در این راستا از سرمایه گذاری در حوزه های گردشگری و صنایع دستی در شهرستان اهر حمایت می گردد.

فرماندار شهرستان اهر توضیح داد: حفظ میراث فرهنگی و تاریخی موجود در شهرستان اهر اختصاص به یک اداره و نهاد خاصی نیست بلکه ضروری است تمام مردم و به خصوص دوستداران میراث فرهنگی و تاریخی نیز در این زمینه پیشقدم شوند.

عابدی در انتها گفت: امیدواریم با این تشکیل انجمن میراث فرهنگی در شهرستان اهر شاهد تسریع در جهت حفظ و مرمت آثار تاریخی و همچنین توجه بیش از پیش به جذب گردشگر و معرفی شهرستان اهر برای گردشگران داخلی و خارجی باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تشکیل انجمن میراث فرهنگی در اهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل انجمن میراث فرهنگی در اهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید