35 گردشگر خارجی از تخت سلیمان تکاب بازدید کردند

به گزارش وبلاگ پلاک 9، مدیر پایگاه میراث جهانی تخت سلیمان تکاب گفت: 35 گردشگر خارجی از کشورهای ژاپن، چین، سوئیس و آلمان در 2 روز گذشته از این محوطه باستانی و سایر آثار تاریخی و طبیعی تکاب بازدیدکردند.

35 گردشگر خارجی از تخت سلیمان تکاب بازدید کردند

به گزارش وبلاگ پلاک 9 به نقل از ایرنا، امیرمطلوبی اضافه کرد: این گردشگران خارجی شامل گروه دنیاگرد 19 نفری ژاپنی، 12 گردشگر چینی، 2 گردشگر از سوئیس و 2 گردشگر آلمانی بود که به طور جداگانه از محوطه باستانی و تاریخی مجموعه میراث دنیای تخت سلیمان، کوه زندان سلیمان و چشمه های آب گرم احمدآباد بازدید کردند.

وی گفت: این گردشگران خارجی با وجود هوای سرد و برفی بیش از سه ساعت در مجموعه میراث دنیای تخت سلیمان ماندند و با همراهی راهنمایان گردشگری با همه بخش ها، محوطه ها و آثار تاریخی این مجموعه و قدمت منطقه تکاب آشنا شدند.

مدیر مجموعه میراث دنیای تخت سلیمان گفت: گردشگران چینی، سوئیسی و آلمانی که از استان کردستان به تکاب آمده بودند پس از بازدید از مجموعه آثار طبیعی و تاریخی این شهرستان و شب اقامت در اقامتگاه بوم گردی، تکاب را به مقصد استان زنجان ترک کردند.

وی با بیان اینکه گردشگران خارجی همچنین از روستای هدف گردشگری نصرت آباد تکاب در کنار مجموعه تخت سلیمان بازدید کردند، اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از پنج هزار گردشگر خارجی از مجموعه میراث دنیای تخت سلیمان تکاب بازدید نموده اند.

مجموعه میراث دنیای تخت سلیمان تکاب که در دوره های مختلف تاریخی محل سکونت اشکانیان، ساسانیان و ایلخانیان بوده در جنوب شرقی آذربایجان غربی و در 45 کیلومتری شهر تکاب واقع شده از دوره ساسانیان باقی مانده است و با بخش های مختلفی همچون تالار ستون دار، ایوان خسرو، دروازه ها و دیوارهای مستحکم اش از بناهای مهم تاریخی دنیا به شمار می رود.

این مجموعه میراث فرهنگی با دریاچه ای اسرارآمیز در وسط بقایای تاریخی آن در سال 1382 به عنوان چهارمین اثر ملی کشور در فهرست آثار دنیای سازمان یونسکو به ثبت رسید.

به عقیده باستان شناسان محوطه تاریخی تخت سلیمان قبل از اسلام آتشکده زرتشتیان و یکی از سه آتشکده مهم ساسانیان بوده و در دوره پس از اسلام به عنوان تفرجگاه و کاخ تابستانی ایلخانان مورد استفاده قرار گرفته است؛ اکنون نمونه آثار و بقایای کاخ های ایلخانی تنها در مجموعه تخت سلیمان تکاب به چشم می خورد.

جشنواره منطقه ای تخت سلیمان با هدف معرفی بیشتر و بهتر این مجموعه میراث فرهنگی و گردشگری و کوشش برای جذب گردشگران در فصل های پاییز و زمستان و ماه های خارج از فصل گردشگری با مشارکت استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، گیلان، اردبیل و زنجان روزهای 14 و 15 آذرماه جاری برگزار خواهد شد.

تکاب در جنوبی ترین نقطه آذربایجان غربی و در منطقه ای سردسیر و کوهستانی واقع شده و یک اثر تاریخی دنیای و 170 اثر طبیعی و تاریخی ثبت ملی دارد.

منبع: همشهری آنلاین

به "35 گردشگر خارجی از تخت سلیمان تکاب بازدید کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "35 گردشگر خارجی از تخت سلیمان تکاب بازدید کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید