کجا پنگوئن ببینیم؟

به گزارش وبلاگ پلاک 9، در این بخش از سری مقالات گردشگری حیات وحش، منطقه ها و کشورهایی را آنالیز خواهیم کرد که احتمال تماشا پنگوئن ها در آن جا بسیار زیاد است.

کجا پنگوئن ببینیم؟

شاید در جهان، حقایق بدون قید و شرط زیادی وجود نداشته باشد. اما قطعا این یکی از حقایق بی قید و شرط جهانست: پنگوئن ها دوست داشتنی هستند!

مطمئنا برای بسیاری از افرادی که مشتاق به تماشا پنگوئن ها از نزدیک هستند، برنامه ریزی یک سفر در جهت تماشا این موجودات دوست داشتنی در اولویت خواهد بود. خبر خوب برای این دسته از افراد این است که پنگوئن ها روی خشکی هیچ شکارچی خاصی ندارند. بنابراین آن ها از تماشا انسان ها به هیچ وجه نمی ترسند. درست است؛ این بدان معنا است که گرفتن یک عکس سلفی با پنگوئن ها کاملا ممکن خواهد بود!

تقریبا می توان گفت که پنگوئن ها ساکن نیمکره جنوبی زمین هستند و گاهی اوقات در سرزمین هایی زندگی می نمایند که شرایط زندگی در آن ها بسیار سخت و طاقت فرسا است. منطقه های از جمله آنتارکتیکا، جزایر نزدیک قطب جنوب و گالاپاگوس از جمله منطقه های هستند که پنگوئن ها با وجود شرایط بسیار سخت زندگی، در آن ها زندگی می نمایند. هرچه که باشد، چه چیزی جز مشاهده پنگوئن ها از نزدیک می تواند علتی باشد برای سفر گردشگران به قطب جنوب؟ از میان 40,000 نفری که سالانه به جنوبگان مسافرت می نمایند، اکثریتشان علت سفر خود را تماشا پنگوئن ها از نزدیک ذکر نموده اند.

سفر با کشتی های کروز یکی از برترین راه ها برای تماشا پنگوئن ها است. برخی از این کشتی ها راستا خود را به سمت منطقه های کج می نمایند که جمعیت پنگوئن ها در آن جا بسیار زیاد است. منطقه های همچون جزیره جورجیای جنوبی (south Georgia island) و Elephant Island از جمله این منطقه ها هستند. اما اگر مایلید تا پنگوئن ها را در منطقه ها استوایی مشاهده کنید، برنامه سفر خود را برای ماه های گرم سال (از ماه نوامبر تا ماه مارس) تنظیم کنید. به این علت که در این ماه ها پنگوئن ها بیشتر وقت خود را در خشکی می گذرانند و مشاهده آن ها از نزدیک بسیار ساده تر خواهد بود.

در پایان اگر واقعا مشتاق به تماشا پنگوئن ها هستید یا اینکه صرفا دوست دارید بدانید که در کجا می گردد پنگوئن ها را از نزدیک مشاهده کرد، در ادامه تمام منطقه ها ممکن (بسته به نوع سفر شما) لیست شده است.

آنتارکتیکا (جنوبگان)

به جنوبی ترین نقطه کره زمین خوش آمدید! در این قاره می توانید حدود 595,000 پنگوئن امپراتور را در میان یخ های قطبی و یخچال های طبیعی مشاهده کنید. بعلاوه شما در این قاره می توانید بچه های پنگوئن را هم ببینید؛ یکی از بزرگ ترین جمعیت های پنگوئن که در جنوبگان روی برف های نرم سر خورده و در اطراف لانه با صدای نازک خود جیغ می زنند. قطعا اگر شرایط سفر به این قاره را دارید، جنوبگان با وجود گونه ای خاص و ممتاز از پنگوئن ها (پنگوئن امپراتور) قطعا ارزش سفر کردن برای تماشا پنگوئن ها را خواهد داشت.

جزیره جورجیای جنوبی (South Georgia Island)

بی شک جزیره جورجیای جنوبی، یکی از برترین جزایر برای تماشا پنگوئن ها از نزدیک است. هنگامی که از بالا به این جزیره نگاه می کنید، جزیره از نظر شکل و رنگ همچون طرح روی بدن یک گورخر دیده می گردد. علت این قضیه وجود دو نوع و دو رنگ پنگوئن است. پنگوئن های بالغ قهوه ای رنگ و جوجه های سفید رنگشان به صورت بسیار پرجمعیت در این جزیره زندگی می نمایند. اگر برای تماشا پنگوئن ها به این جزیره سفر کنید، مطمئنا با این صحنه روبرو خواهید شد که جوجه های پنگوئن (که هنوز بدنشان از پرز پوشیده شده است) برای گرم شدن به سوی والدین خود در حال دویدن هستند.

جزایر فالکلند (Falkland Islands)

جزایر فالکلند یکی از برترین مکان ها برای تماشا گونه ای خاص از پنگوئن است که جنتو نام (Gentoo) نام دارد. جزیره فالکلند پر شده از پنگوئن های جنتو. پنگوئن هایی که پاهای زرد رنگی داشته و به خاطر نوک نارنجی رنگشان که شکل منحصربه فردی هم دارد مشهورند. اگر مشتاق به تماشا این گونه از پنگوئن ها هستید، حتما سفر به جزایر فالکلند را در برنامه خود قرار دهید.

جزیره چیلو (Chiloe)، شیلی

جزیره چیلو در شیلی، برترین گزینه برای مشاهده گونه ای خاص از پنگوئن های مهاجر است که پنگوئن های ماژلانی نام دارند. اگر مایل به تماشا این نوع از پنگوئن ها هستید، به یاد داشته باشید ک حتما در فصل تابستان به جزیره چیلو سفر کنید چرا که در طول فصل سرد سال، پنگوئن های ماژلانی به سمت شمال مهاجرت خواهند کرد.

آرژانتین

اگر قصد سفر به آرژانتین را دارید و مشتاق تماشا پنگوئن ها نیز هستید، حتما گونه ای خاص از پنگوئن ها را که پنگوئن های ماکارونی نام دارند در آرژانتین مشاهده کنید. این گونه از پنگوئن ها نام خود را به علت پرهای زینتی زرد رنگ گرفته اند که در بالای چشمشان واقع شده است. این گونه از پنگوئن ها را می توان در اقصی نقاط جنوب آرژانتین و جزایر مجاورش یافت.

جزیره فلیپ (Philip Island)، استرالیا

جزیره فلیپ، در فاصله 90 مایلی از شهر ملبورن قرار گرفته است. این جزیره نزدیک به یک قرن گردشگران بی شماری را به سمت خود جذب نموده است؛ آن هم به یک علت: هر روز در هنگام غروب خورشید، پنگوئن های کوچک آبی رنگ به ساحل برمی گردند تا خانه بسازند، قدم بزنند و به بچه های خود غذا بدهند. این گونه از پنگوئن ها که در اصطلاح به (Fairy Penguins) معروفیت دارند، با قدی معادل یک فوت (30 سانتی متر) و وزنی کمتر از سه پوند، کوچک ترین گونه پنگوئن ها هستند. اگر مشتاق تماشا این گونه از پنگوئن ها هستید، سفر به استرالیا و جزیره فلیپ را نباید فراموش کنید.

آفریقای جنوبی

گونه ای از پنگوئن ها که به پنگوئن های پا سیاه مشهورند، تنها گونه از پنگوئن ها هستند که ساکن آفریقا بوده و پنگوئن های بومی آن منطقه به حساب می آیند. این پنگوئن ها یک اجتماع بسیار معروف در سایمونز تاون (Simons Town) در ساحل بالدر دارند. این گونه از پنگوئن ها به علت فریادهای گوش خراشی که سر می دهند، به پنگوئن های کله خر نیز معروفیت دارند!

پرو

اگر فکر می کنید که پنگوئن ها را تنها باید در آب و هوای سرد و در میان برف و بخبندان پیدا کرد سخت در اشتباهید! گونه ای از پنگوئن ها که هامبولت نام دارند، به زندگی کردن در هوای گرم و مدیترانه ای عادت دارند و همواره در منطقه ها گرم و مدیترانه ای زندگی و تولیدمثل می نمایند. اگر مشتاق به تماشا پنگوئن های هامبولت هستید، این گونه از پنگوئن ها را می توان در پرو یافت.

نیوزیلند

اگر قصد سفر به نیوزیلند را دارید، شانس مشاهده یکی از خاص ترین گونه های پنگوئن در اختیار شما است. گونه ای که راک هاپر نام داشته و از مشخصه های اصلی آن می توان به کاکل و ابروهای زرد، تیز، پرپشت و یکپارچه اشاره نمود. این گونه از پنگوئن ها را می توان در اوکلند (Auckland) مشاهده کرد.

جزایر گالاپاگوس

در جزایر گالاپاگوس، پنگوئن ها را غالبا در جزایر غربی و نقاطی همچون فرناندینا (Fernandina) و ایزابلا (Isabela) می توان یافت. گفتنی است که اجتماع پنگوئن ها در گالاپاگوس بسیار کم است (کمتر از 1000 جفت زایا) و ویژگی شاخص پنگوئن های این منطقه، خط سفید باریکی است که دور صورتشان کشیده شده است.

آیا شما حاضر هستید که برای تماشا پنگوئن ها سفر کنید؟ در این صورت مشاهده کدام گونه و سفر به کدام منطقه را ترجیح می دهید؟ نظرات خود را با وبلاگ پلاک 9 در میان بگذارید.

منبع: کجارو / travelandleisure.com

به "کجا پنگوئن ببینیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کجا پنگوئن ببینیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید