مدعیان کسب سهمیه از ایران می آیند، بازگشت امیر به پیردوکوبرتن

به گزارش وبلاگ پلاک 9، نزدیک به 500 کاراته کا از 98 کشور از فردا جمعه 21 خردادماه روی تاتامی پهن شده در سالن پیردوکوبرتن شهر پاریس برای کسب 24 سهمیه حضور در بازی های المپیک توکیو تلاش می کنند. این مسابقات در اوزان المپیکی و کاتای انفرادی در هر دو بخش مردان و زنان برگزار خواهد شد.

مدعیان کسب سهمیه از ایران می آیند، بازگشت امیر به پیردوکوبرتن

صحبت در خصوص اینکه فدراسیون جهانی کاراته از همان ابتدای آغاز ماراتن کسب سهمیه می بایست رقابتهایی که مخصوص کسب امتیاز بود را در همین اوزان المپیکی برگزار می کرد، دیر شده و رقابتهای پاریس آخرین مرحله از رقابتهای گزینشی است. به هر حال بعد از برگزاری و یا اجرایی هر پروژه ای معایب آن مشخص خواهد شد که این موضوع هم در خصوص رقابتهای گزینشی صادق خواهد بود.

اما رقابتهای پاریس شاید یکی از سخت ترین و حساس ترین تورنمنت هایی است که در طول سالهای اخیر در رشته کاراته برگزار شد. از یک سو امکان اینکه توکیو آخرین میدان المپیکی این رشته پرطرفدار (در جهان) باشد، از سوی دیگر تنها سه نفر برتر پیروز به کسب سهمیه می شوند و همین موارد کافی است تا پی به سختی کار در پی ببریم.

کاراته ایران که دو سهمیه حضور در المپیک در بخش بانوان از طریق سارا بهمنیار و حمیده عباسعلی، دو سهمیه از طریق بهمن عسگری و سجاد گنج زاده کسب کرده، در کنار برج ایفل در پی چهار سهمیه دیگر است.

فردا جمعه 21 خردادماه در مسابقات با برگزاری رقابتهای کاتای انفرادی بانوان و مبارزات کومیته وزن 67- کیلوگرم مردان و 55- کیلوگرم زنان آغاز می گردد. فاطمه صادقی نمایندگان ایران در روز نخست هستند.

صادقی پرامید و مدعی

در کاتای انفرادی فاطمه صادقی نماینده ایران است. یکی از بهترین کاتاروهای چند سال اخیر ایران که نمایش خوبی در مسابقات مختلف از جمله کاراته وان ها داشته است. دختر کاتاروی ایرانی با رنکینگ 13 روی تاتامی پاریس رقبای سرسختی دارد. اما او ثابت کرده که می تواند در هر شرایطی نمایش خوبی داشته باشد، ولی صادقی اگر می خواهد بلیط توکیو را برای خود رزرو کند، باید فردا بهترین تمام این سالهای خود باشد.

هر چند نفراتی چون ساندرا سانچز از اسپانیا، ویوانا از ایتالیا، لئو موسوئنگ از هنگ کنگ و ساکورا از آمریکا طریق سیتسم رنکینگ سهمیه گرفته اند و در این مسابقات حضور ندارند ولی باید از دیلارا بوزان از ترکیه، الکساندرا آنکان از فرانسه، جنامین یوتنر از آلمان، سارا سید از مصر به نام رقبای اصلی صادقی نام ببریم.

امیر و تکرار خاطرات خوب پاریس

در وزن 67- کیلوگرم نماینده ایران مدعی جدی و اصلی کسب نام مدال و رسیدن به توکیو است. امیر مهدیزاده دارنده دو طلا یک برنز جهان و مدال های رنگارنگ آسیایی و تورنمنت های مختلف از سوی همه کارشناسان داخلی و خارجی برای کسب سهمیه مورد توجه قرار گرفته است. نکته مهم اینکه مهدیزاده سال 2012 در همین سالن پیردوکوبرتن برای نخستین بار طلای جهان را کسب کرد و حالا بعد از هشت سال به این سالن برمی گردد تا خاطرات مبارزات زیبای و طلای جهان را یکبار دیگر و اینبار با کسب سهمیه زنده کند. امیر کاراته با تکنیک بالا و تاکتیک های متنوع در کنار تجربه بالای خود باید از همان مبارزه نخست با قدرت کار را آغاز کند و هیچ مبارزه ای را دست کم نگیرد.

آرای صمدان از ترکیه، صدرالدین سایماتوف از ازبکستان، گیلرمو رامیرز از کلمبیا، وینیسیوس فیگوئرا از برزیل، تدیسی از مجارستان به همراه کاراته کاهای ایتالیا و قزاقستان از رقبای جدی امیر در پاریس هستند. هر چند مهدیزاده نباید هیچ حریفی را دست کم بگیرد.

شهرجردی ها در پی کاری بزرگ

شنبه 22 خردادماه در روز دوم این مسابقات دو نماینده دیگر کشورمان به روی تاتامی می فرایند. ابوالفضل شهرجردی در کاتای انفرادی و رزیتا علیپور در کومیته وزن 61- کیلوگرم در پی کسب سهمیه هستند.

شهرجردی در حالی به پاریس رفته که یکی از امیدهای ایران برای کسب سهمیه است. کاتارویی که تحت نظر پدر تعلیم دیده و رشد کرده، اکنون هم این شانس را دارد که با هدایت پدر روی تاتامی پاریس کاتاهای خود را اجرا کند. کاتاروی با انگیزه کشورمان مدال های متعددی در کارنامه دارد، ولی مدالی که شنبه کسب می کند را برای همیشه در فکر خواهد داشت. در صورت تحقق این هدف او تنها کاتاروی ایرانی است که تا کنون در المپیک روی تاتامی خواهد رفت.

آریل تورس از آمریکا، عدنان الحکیمی از مراکش، احمد زارستا از اندونزی و ایلجا اسوکورنر از آلمان رقبای جدی شهرجردی هستند. اینکه پدر و مربی وی کنار او حضور دارد، یک امتیاز مثبت برای ابوالفضل است که خیلی می تواند به کاتارو با انگیزه و آماده کشورمان در راستا پیروزیت کمک کند.

علیپور؛ کار نیمه کاره را تمام می کند؟

رزیتا علیپور در وزن 61- دیگر نماینده ایران در پاریس است. کاتارویی که با رنکینگ 6 المپیکی کسب سهمیه از طریق سیستم را با بدشانسی از دست داد. علیپور با هدایت خوش قدم طی دو سال اخیر جهش خوبی داشته و مبارزات با کیفیتی به نمایش گذاشت و در پاریس هم خیلی امیدوار است که بتواند کار خوب دو سال اخیر خود را کسب سهمیه به پایان برساند.

هیورتائولت از فرانسه، هایا جوما از کانادا، الکساندر گرانده از پرو و کریستینا گارسیا از اسپانیا رقبای جدی علیپور هستند که البته هر کدام چندین بار برابر نماینده با انگیزه کشورمان بازنده شده اند و امیدواریم این بار هم برنده میدان علیپور باشد.

مرنام قرعه کشی این رقابتها ساعت 21 به وقت تهران برگزار و نمایندگان کشورمان رقبای خود را خواهند شناخت. مسابقات هم از فردا جمعه ساعت 30/ 11‬ به وقت تهران آغاز خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مدعیان کسب سهمیه از ایران می آیند، بازگشت امیر به پیردوکوبرتن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدعیان کسب سهمیه از ایران می آیند، بازگشت امیر به پیردوکوبرتن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید