دومین قرنطینه چین ، اومیکرون المپیک پکن را به خطر می اندازد؟

به گزارش وبلاگ پلاک 9، پس از کشف موارد ابتلا به اومیکرون در استان هنان چین در یکی از شهرهای پنج میلیونی این استان قرنطینه سراسری اعمال شد. این دومین قرنطینه این استان در چند ماه گذشته است. این مسئله نشان دهنده تعهد چین برای حذف کامل ویروس کرونا است. در حال حاضر دو ویروس به شدت قابل انتقال در این کشور جریان دارد.

دومین قرنطینه چین ، اومیکرون المپیک پکن را به خطر می اندازد؟

مسئولان شهر آنیانگ پس از اینکه روز دوشنبه دو نفر مبتلا به سویه مسری اومیکرون تشخیص داده شدند، به ساکنین شهر اطلاع دادند که در خانه های خود بمانند. آنان بعلاوه استفاده از کلیه وسایل نقلیه را ممنوع کردند. 58 مورد ابتلای دیگر صبح روز سه شنبه گزارش شد هر چند مقامات این شهر هنوز اعلام نکرده اند این موارد لزوما مبتلا به اومیکرون هستند یا خیر.

به نقل از newschant شیوع بیشتر اومیکرون در استان هنان و شهر بندری تیانجین مسائل جدی را برای مسئولانی که در حال حاضر هم گریبان گیر سویه دلتا هستند بوجود آورده است. شهر هبی که میزبانی اینترنتی رقابت های المپیک زمستانی پکن را بر عهده دارد با هر دو این ها همسایه است. این رقابت ها در کمتر از یک ماه شروع می گردد.

آمار ابتلا

چین در کل 110 مورد ابتلا را در روز سه شنبه اعلام نمود که 87 مورد آن مربوط به استان هنان بود. تا زمانی که خطر ویروس به طور کامل در شهر آنیانگ برطرف نشده است، تمامی شرکت ها ملزم به توقف عملیات خود شده اند. البته کارهای مهم همچنان در حال اجرا خواهند بود. فروش انبوه بلیط های سفر به پکن نیز متوقف شده اند.

این دومین قرنطینه کامل یک شهر در چین در 20 روز گذشته بوده است. دو شهر دیگر در استان هنان نیز با محدودیت هایی در حمل و نقل عمومی و حضور در رستوران ها روبرو شده اند. در شهر تیان جینگ هم 10 مورد ابتلا و 11 مورد ابتلای بدون علائم گزارش شد.

منبع: تجارت نیوز

به "دومین قرنطینه چین ، اومیکرون المپیک پکن را به خطر می اندازد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین قرنطینه چین ، اومیکرون المپیک پکن را به خطر می اندازد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید