خبرنگاران 135 موافقت اصولی سرمایه گذاری در اردبیل صادر شد

به گزارش وبلاگ پلاک 9، اردبیل - خبرنگاران - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از صدور 135 موافقت اصولی سرمایه گذاری در این استان در 2 سال گذشته خبر داد.

خبرنگاران 135 موافقت اصولی سرمایه گذاری در اردبیل صادر شد

نادر فلاحی روز پنجشنبه اظهارداشت: از این تعداد 70 موافقت اصولی در سال گذشته و 65 مورد دیگر نیز در سال جاری صادر شده است.

او ادامه داد: حجم سرمایه گذاری این مجوزها حدود 13 هزار میلیارد ریال است که تحقق آن می تواند تاثیر بسزایی در اقتصاد گردشگری استان اردبیل داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اشتغال پیش بینی شده برای این میزان را بیش از سه هزار و 800 نفر ذکر کرد.

فلاحی گفت: از تعداد 135 مورد موافق اصولی صادر شده در 2 سال گذشته حدود 40 مورد در مناطق نمونه گردشگری و 10 مورد نیز در روستای هدف گردشگری است که باعث توسعه هرچه بیشتر این مناطق در استان اردبیل خواهد بود.

او با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری در مقطع زمانی فعلی، گفت: جذب سرمایه گذار در حوزه گردشگری یکی از سیاست های اصلی اداره کل میراث فرهنگی است که با کاهش بروکراسی اداری محقق شد.

اردبیل با یک میلیون و 248 هزار نفر جمعیت با استان های گیلان، زنجان و آذربایجان شرقی همسایه بوده و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه در نظر گرفته شده است.

پل معلق مشگین شهر ، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی و وجود پیست اسکی آلوارس در 12 کیلومتری سرعین و شهر چشمه های بهشتی از جاذبه های گردشگری ، ورزشی استان اردبیل است.

مجموعه تاریخی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی به عنوان نگین بناهای باستانی استان ، بقعه شیخ کلخوران متعلق به امین الدین جبرئیل پدر شیخ صفی الدین اسحق جد سلاطین صفوی واقع در روستای کلخوران ، خانه ارشادی ، حمام ملاهادی ، برج شاطر ، پل هفت چشمه ، مجموعه بازار تاریخی و مسجد جمعه از دیگر جاذبه های اردبیل هستند.

همچنین مقبره شیخ حیدر ، کاروانسرای قانلی بولاغ ، سنگ نبشته های ساسانی ، قلعه های دیو ، قهقهه و کهنه در مشگین شهر ، قیز قلعه و شاه تپه در گرمی ، حمام سنگی در کوثر ، قلعه بوینی یوغون در نیر ، هفت تپه در خلخال و بناهای باستانی بازمانده از دوره های مختلف در گوشه و کنار این خطه نمونه هایی از تاریخ و فرهنگ این دیار است.

دهکده صخره ای باستانی ویند کلخوران ، تپه های باستانی آناهیتا ، گورستان سنگی پیرازمیان ، کلیسای مریم مقدس ، کاروانسرای شاه عباسی ، شهر یئری ، شیروان دره سی ، عمارت آقازاده اردبیلی ، منطقه گردشگری کپز و ازناو ، منطقه حفاظت شده آق داغ ، ژئوپارک دربند مشکول ، گیلوان ، آبشارهای سردابه ، گورگور ، شورشورنه ، آق بلاغ (سیبیه خانی) ، دیز و نره گر و غارهای تاریخی لاهرود و هفت خانه از دیگر آثار قابل توجه هستند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 135 موافقت اصولی سرمایه گذاری در اردبیل صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 135 موافقت اصولی سرمایه گذاری در اردبیل صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید