تعیین تکلیف ممنوعیت ورود مسافران نوروزی به اهواز، در روزهای آینده

به گزارش وبلاگ پلاک 9، خبرنگاران/خوزستان فرماندار اهواز با بیان اینکه در روزهای آینده و با بررسی شرایط در خصوص ممنوع الورود بودن یا نبودن شهرستان اهواز در بحث سفرهای نوروزی اطلاع رسانی خواهد شد، گفت: همیشه همه چیز باب میل ما نیست؛ در بحث سفرهای نوروزی نیز ممکن است ما بخواهیم کسی به اهواز سفر نکند اما در این خصوص باید مترصد سیاست های ستاد ملی مقابله با کرونا باشیم.

تعیین تکلیف ممنوعیت ورود مسافران نوروزی به اهواز، در روزهای آینده

جمال عالمی نیسی در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا که امروز 17 اسفندماه در شورای شهر اهواز برگزار شد، اظهار کرد: به محض اینکه خبر شیوع کرونا در کشور مطرح شد به سرعت جلسات شهرستانی برای مقابله با این ویروس مرگبار در اهواز تشکیل شد تا با انجام برنامه ریزی، با این ویروس به مقابله بپردازیم.

به گزارش وبلاگ پلاک 9، وی اضافه نمود: در شهر اهواز به منظور مقابله با این ویروس محل های تجمعات بسته شده است و کار ضدعفونی مناطق شهری و آگاهی بخشی به مردم در حال انجام است.

فرماندار اهواز با تاکید بر لزوم آگاهی بخشی به مردم برای رعایت موارد بهداشتی مقابله با کروناویروس، شرح داد: اینکه مردم اصل مشکل را بشناسند، به حل مساله کمک می کند و عدم شناخت مشکل باعث می شود مشکل به راحتی حل نشود. در شرایط کنونی حل مساله کرونا نیازمند همکاری متقابل مردم و مسئولان است.

عالمی نیسی اعلام کرد: اگر تصمیماتی که به سرعت در استان خوزستان اتخاذ شد، با تاخیر گرفته می شد و استان در بحث مدیریت این مساله به سرعت ورود نمی کرد قطعا شرایط خوزستان به شکل کنونی نبود و آمار مبتلایان به این ویروس بسیار بالاتر بود. نتیجه اقدامات و همکاری های انجام گرفته شرایط رضایت بخش خوزستان نسبت به سایر نقاط کشور است.

وی در خصوص سفرهای نوروزی به شهرستان اهواز گفت: همیشه همه چیز باب میل ما نیست؛ در بحث سفرهای نوروزی نیز ممکن است ما بخواهیم کسی به اهواز سفر نکند اما در این خصوص باید مترصد سیاست های ستاد ملی مقابله با کرونا باشیم. ما در حوزه شهرستان تابع سیاست های استان هستیم و نمی توانیم خلاف سیاست های استان عمل کنیم.

فرماندار اهواز اظهار کرد: ستاد ملی مبارزه با کرونا در بحث استان هایی که به صورت سرخود استان خود را در خصوص سفرهای نوروزی ممنوع الورود کرده اند، اقدام کرده و این موضوع را منتفی خواهد کرد. به همین دلیل در روزهای آینده و با بررسی شرایط در خصوص ممنوع الورود بودن یا نبودن شهرستان اهواز در بحث سفرهای نوروزی اطلاع رسانی خواهد شد.

عالمی نیسی گفت: شهرداری اهواز هرآنچه که در ارتباط با مبارزه با ویروس کرونا بوده را در شهر اهواز انجام داده است و فرمانداری اهواز نیز در کنار آنها است. جمعه بازار و بازار پرنده فروشان در هفته آینده اجازه بازگشایی ندارند و این مساله به عنوان مصوبه شورای تامین نیز پیگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: برای بحث تعطیلی سلف سرویس ها در مناطق شهری مانند لشکرآباد نیز باید حوزه بهداشت ورود کند و نسبت به تعطیلی آنها اقدام شود. همچنین در بحث عرضه قلیان از نیروی انتظامی و عوامل اجرایی شهرداری درخواست دارم با همکاری یکدیگر در این بحث ورود کنند و مساله را ریشه کن کنند. سکوت و عدم برخورد با آنها باعث گسترش این موضوع به ویژه در پارک ها و مناطق ساحلی اهواز شده است .

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تعیین تکلیف ممنوعیت ورود مسافران نوروزی به اهواز، در روزهای آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعیین تکلیف ممنوعیت ورود مسافران نوروزی به اهواز، در روزهای آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید