برترین فیلم های عباس کیارستمی به انتخاب انگلیسی ها

به گزارش وبلاگ پلاک 9، مجله انگلیسی فار اوت (Far Out) برترین فیلم های عباس کیارستمی را به مناسبت تولد این فیلم ساز برنده جایزه نخل طلا انتخاب نموده که فیلم کلوزآپ در صدر فهرست قرار گرفته است.

برترین فیلم های عباس کیارستمی به انتخاب انگلیسی ها

همیشه از عباس کیارستمی به نام یکی از برترین کارگردان های آسیایی در تمام دوران ها یاد می گردد؛ فیلم سازی که با دست مایه قرار دادن مفهوم مرگ، امید و چیستی زندگی در بیشتر آثارش به ترکیبی ساده، اما دلنشین دست می یافت که می توانستند رضایت سینمادوستان ایرانی و خارجی را به دست بیاورند. حالا به مناسب سالگرد تولد کیارستمی مجله فرهنگی فار اوت لیستی از برترین فیلم های او منتشر نموده که در ادامه نگاهی به آن ها می اندازیم.

فار اوت در مطلب خود از کیارستمی به نام یکی از عظیم ترین کارگردان های تاریخ یاد نموده و آورده است: او فیلمسازی ست که با آثارش زندگی هنرمندان جوانی را که در پی الهام از او بودند، به کلی تغییر داد

این نشریه انگلیسی فیلم های کلوزآپ، طعم گیلاس و خانه دوست کجاست؟ را به ترتیب به نام برترین آثار کیارستمی معرفی نموده است. فار اوت چندی قبل لیستی از برترین و تاثیرگذارترین فیلم های غیرانگلیسی زبان تاریخ سینما منتشر نموده بود که در آن لیست هم نام کلوزآپ به چشم می خورد. این فیلم روایت گر داستان واقعی زندگی شخصی به نام حسین سبزیان است که خود را کارگردانی شناخته شده معرفی می نماید. کلوزآپ در جشنواره های مختلفی از جمله برلین، شانگهای، بوسان، تیرانا، داکا و نمایش داده شد و افتخاراتی همانند جایزه ویژه منتقدان از جشنواره بین المللی فیلم مونترال، جایزه ویژه هیات داوران هشتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر و جایزه برترین کارگردانی جشنواره بین المللی فیلم دونکرک را برای کیارستمی به ارمغان آورد. بعلاوه کلوزآپ در سال 2010 در لیست پنجاه فیلم برتر تاریخ سینما از نگاه ماهنامه معتبر سینمایی سایت اند ساوند انگلیس در رتبه چهل ودوم نهاده شد.

برترین فیلم های عباس کیارستمی به انتخاب مجله فار اوت

  1. کلوزآپ
  2. طعم گیلاس
  3. خانه دوست کجاست؟
  4. با ما را خواهد برد
  5. زندگی و دیگر هیچ
  6. زیر درختان زیتون
  7. مسافر
  8. گزارش
  9. کپی برابر اصل
  10. ده

نظر شما درباره این لیست چیست؟ شما کدام یک از فیلم های بالا را برتر از سایرین می دانید؟ نظرات خود در این خصوص را با ما و سایر کاربران وبلاگ پلاک 9 مگ به اشتراک بگذارید.

منبع: دیجیکالا مگ

به "برترین فیلم های عباس کیارستمی به انتخاب انگلیسی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین فیلم های عباس کیارستمی به انتخاب انگلیسی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید