اینفوگرافیک ، خطر بیخ گوش 3میلیون تهرانی ، 37 درصد مرکز نشینان در بافت های ناکارآمد سکونت دارند

به گزارش وبلاگ پلاک 9، تهران 278 هزار پلاک فرسوده و ناپایدار دارد؛ آنطور که معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران می گوید 37 درصد جمعیت(بیش از 3 میلیون نفر) مرکز در بافت ناکارآمد و فرسوده سکونت دارند که با توجه به زلزله خیز بودن مرکز، نوسازی پلاک های فرسوده یکی از ضروری ترین اقداماتی است که باید در دستور کار قرار بگیرد

اینفوگرافیک ، خطر بیخ گوش 3میلیون تهرانی ، 37 درصد مرکز نشینان در بافت های ناکارآمد سکونت دارند

وبلاگ پلاک 9- مجیدجباری: سال هاست کارشناسان نسبت به احتمال وقوع زمین لرزه در تهران و خطرات و تهدیدهای چنین رویدادی در این کلانشهر هشدار می دهند اما سرعت نوسازی بافت فرسوده شهر که در زمان بحران های طبیعی، بیشترین آسیب را می بیند، آنطور که باید انجام نشده است. از سوی دیگر گسل های شمال تهران، مشا (گسل فشم)، گسل پارچین، گسل کهریزک و گسل ری (شمالی و جنوبی) از مهمترین گسل های مرکز ایران به شمار می آیند و سایه زلزله همواره بر سر تهران بوده است.

اینفوگرافیک زیر نگاهی دارد به جزئیات و مساحت بافت فرسوده تهران، اندازه نوسازی پلاک های فرسوده و بعلاوه مسائل و موانعی که بر سر نوسازی بافت فرسوده تهران وجود دارد. ذکر این نکته لازم است که تکلیف شهرداری در حوزه تأمین خدمات و زیرساخت در محدوده های فرسوده و ناکارآمد شهر تهران 30 درصد و تکلیف دولت 70درصد بوده است.

این اطلاعات را مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران در اختیار وبلاگ پلاک 9 قرار داده است:

منبع: همشهری آنلاین

به "اینفوگرافیک ، خطر بیخ گوش 3میلیون تهرانی ، 37 درصد مرکز نشینان در بافت های ناکارآمد سکونت دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینفوگرافیک ، خطر بیخ گوش 3میلیون تهرانی ، 37 درصد مرکز نشینان در بافت های ناکارآمد سکونت دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید