افزایش مبتلایان به امیکرون در ملایر

به گزارش وبلاگ پلاک 9، خبرنگاران/همدان رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر از افزایش شمار بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در این شهرستان اطلاع داد و گفت: آمار مبتلایان به امیکرون بین 20 تا 30 درصد افزایش داشته است.

افزایش مبتلایان به امیکرون در ملایر

دکتر کریم میرزائی در گفت وگو با وبلاگ پلاک 9، با بیان اینکه در حال حاضر حدود 65 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های مهر، غرضی و امام حسین(ع) ملایر بستری و تحت درمان تخصصی هستند، ادامه داد: تست تشخیص سویه امیکرون در ملایر در حال اجرا است.

این مقام مسئول با بیان اینکه شش داروخانه شبانه روزی در سطح شهر ملایر در تمامی روزها و ساعات به بیماران خدمات دارویی ارائه می دهند، اظهارکرد: فعلا کمبود دارو نداریم.

میرزائی در خصوص تجمع افراد در اماکن عمومی چون نانوایی ها، جلسات، دورهمی ها، برگزاری مراسم مختلف، فروشگاه ها و بازار هشدار داد و توضیح داد: مقرر شده همکاران ما در بهداشت محیط در اسرع وقت تعداد بازرسی ها را افزایش داده و با متخلفان برخورد گردد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر ادامه داد: افزایش اندازه مراجعات و موارد مثبت مبتلایان به کرونا نشان می دهد که نباید ویروس امیکرون را ساده گرفت و فکر کرد کرونای خفیف و یا سرماخوردگی است، بسیاری از علائم کرونای امیکرون مانند علائم سرماخوردگی بوده و این علائم بیشتر در قسمت فوقانی دستگاه تنفس شامل آبریزش بینی، سردرد و گلو درد دیده می شوند.

وی شرح داد: سویه امیکرون ویروس کرونا باعث بروز مسائل گوارشی نیز می گردد معمولا افراد مبتلا به سویه امیکرون حداقل یکی از مسائل مربوط به سیستم گوارش را تجربه می نمایند، برخی از علائم غیرعادی سویه امیکرون شامل اسهال، حالت تهوع، دل درد، از دست دادن اشتها و حذف وعده های غذایی است.

میرزایی اظهارکرد: بیشتر افرادی که به این سویه مبتلا می شوند، یا بدون علامت هستند یا لزوماً نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارند، اما مهم است که این دسته از افراد دوران قرنطینه را طی نمایند، در خانه بمانند و نسبت به پوشیدن ماسک و حفظ فاصله اجتماعی اقدام نمایند.

وی توضیح داد: سرفه، گلودرد، خستگی و تب شایع ترین علائم امیکرون هستند، در حال حاضر، خستگی و سردرد دو علامت برجسته ای هستند که نشانه ابتلا به امیکرون هستند و 65 درصد مبتلایان از آن رنج می برند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "افزایش مبتلایان به امیکرون در ملایر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش مبتلایان به امیکرون در ملایر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید